Monday, January 9, 2012

Yang tersirat itu adalah tanggungjawab

"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dgn mas kahwin RM..."Bunyi mcm sng? Nah ni makna sbnrnya.."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|


"Aku tanggung dosa2 si dia dr ibubapanya,apa saja dosa yg si dia buat,dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya,aku tanggung & bkn lg ibubapa si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela msk neraka & malaikat Zabaniyah melibas bdnku sehingga pecah.."- Ustaz Zamri

bukan perkara mainan bila kita mengatakan yang "aku mampu untuk berkahwin lain / menambah bilangan isteriku"...memang perkara tu dihalalkan buat para suami tapi ingatlah bhw sudahkah kau suruh isterimu,anak2mu,keluargamu bersolat? menutup aurat/ mencegah mereka dr kemungkaran?
terpulang pada kalian bagaimana yng sepatutnya...tapi ingat Islam adalah satu.  tidak ada lagi yang indah selain islam.

No comments: