Wednesday, November 18, 2009

Harus Ada Kamus Baru Untuk Memahami Perkataan-Perkataan Canggih Dari Anak Aku….

1. Asal Kejadian Kicap




Tgh2 makan nasik….

Ikhwan : Mi, nak nge nget…
Aku : Adik nak apa?
Ikhwan : Nak nge nget….nge nget la…
Aku : Apola anak aku nak ni? (dalam ati la cakap)


Pastu dgn otak yg agak kreatif masa makan tu aku pun capai la botol kicap kipas udang yang sebetolnya mmg feveret hubby aku.sebab masa tu hanya ada lauk yg aku masak, periuk nasi & air minum je berserta sebotol kicap…. Dan bagila kat c kecik nih

Pastu terus dia cakap “ha….nila, nak kicap”.

Hadoila.aku dahla terkial2 nak pk apa dia cakap.last2 kitorg sengih je la.

2. Kisah nak tido

Sblm tido mmg ada agenda aku melayan c kcik ni bercerita..sebelum lelap dia pun amik bantal & baring kat sebelah aku sambil pegang dada dia…

Ikhwan : Limpan…limpan…
Aku : Apa lagi dik.tido jela…
Ikhwan : Limpan mi (siap nak nangis dah sambil merengek2)

ada lipan ke kat umah aku nih…risau lak aku.aku pun teros la angkat dia naik atas katil…tp dia tetap sebut limpan…limpan…

Skali lagi aku kene berfikir kreatif untuk menangani masalah ni. Mujur ayah dia ada untuk

menyelamatkan keadaan memandangkan ummi dia dah xleh nak pk apa anak dia nak..ayah dia

mmg suka selimutkan dia malam2…terus je amik selimut kecik dia kaler hijau selimutkan c kecik

ni…terus je dia senyap n sebut pelahan2…limpan…

Oh! Adakah limpan itu selimut?


Tu baru dua pekataan feveret dia skang ni.byk lagi benda pelik2 dia suka sebut..

Sampai skang ni siap atok uwan makcik pakcik dia bila time makan mintak nge nget…

Haru betul anak ummi ni yer… tapi tetap ummi ngan ayah sayang.









3 comments:

Sarip said...

like father like son...2 baru sikit tu...tunggu lah lagi macam2 ragam dari ikhwan n....ayah ikhwan...

yuichiro said...

hahahaha... klaka2.. bijaknye ikhwan sampai poning mak ayah eh. einstein sungguh...

safina aishah said...

itula...sabar aje la.ntah2 ummi ngan ayah dia lagi parah masa kecik2 dulu..he3